CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, October 06, 2006

Projek Syawal - Update 4 Oktober 2006

Salam,

Dear friends,

First of all.. Thank You SO MUCH.. seronok lak aku tgk korang seronok.. insyaallah.. harap2.. semua yg kita plan.. akan berhasil..

Ok.. kita boleh mula buat fund collection.. kalau boleh.. kita catit nama setiap orang yang contribute.. dan amount yg mereka contribute..

Boleh transfer to akaun

Maybank 162076018103 Suriyati Hussin
Maybank 114093434610 Nor Aimah Mohd Nor

So, bila dah terkumpul nanti.. kitorang akan bagi tau total.. so that tally dengan amount yang ada pada rekod2 korang semua ok..

As at today.. ramai yang dah setuju untuk bagi contribution.. sama ada dalam bentuk cash, bahan2 mentah.. dan tenaga..

Alhamdulillahhh sgt2...

Nanti aku update korang semua lagi ya... yg nak dtg rumah tolong wat kuih... dan sebagainya...

Things to do..

1) Beli Bahan mentah
2) Buat Kuih - ada suggestion tak nak buat kuih apa? aku prefer kuih yg senang nak buat macam cornflakes madu + biskut aiskrim .. heheh (sbb yg ni comel..)
3) Kordial - Yang ni Hurul Aini + husband akan take care..
4) Bungkus-membungkus - Yg ni final stage .. kita akan decide later nak bungkus macam mana, depends on size dan practicality
5) Delivery - Fay.. ko takda masalah kan nak hantar? petrol nanti.. kita kasik la..

Untuk tempat2 yang kita nak hantar.. semalam ada borak ngan kawan aku yg biasa buat projek mcm ni setiap tahun.. dia kata it's okay kalau kita hantar ke rumah anak2 yatim/orang tua2 .. aku fikir macam diorang ni mesti dapat banyak.. sbb diorang macam dah well known ..tapi.. based on his experience .. surprisingly.. rumah2 yang popular ni dapat sikittt je.. so.. since diorang pun akan buat projek yg sama again this year.. aku akan liase ngan dia most of the time.. utk coordinate tempat2 yang kita nak pegi.. so that, tak overlap dgn rumah2 yg diorang pegi.. diorang ada gak amik gambar2 dari last year.. insyaAllah kita akan buat cemtu gak.. dan boleh hantar thru email ke semua contributor kita nanti...

So.. first thing first... by friday ni.. kalau boleh.. kita dapat kan total collection to date.. lepas tu.. beli barang... sabtu/ahad ni dah boleh mula dah...

Berapa banyak nak buat.. kita tgk berapa rumah yang kita nak bagi.. dan total number of people kat rumah tu.. kita agak2 supaya tak lah sikit sgt utk number of people dlm rumah tu..

Ok.. Jumaat nanti.. please update ye.. sama ada contribution yg di beri terus kat korang.. dan yg transfer ke akaun aku dan aemiey..

Thanks...
May Allah bless all of us..

Regards,
Su

0 comments: